Cropped landscape
Sport
Mintha csak tegnap lett volna!
2018-04-2510:51
Emlékeznek arra, hogyan és miért lett valóságos ünnep a túraautózás a Hungaroringen? Az egész történet 2011-ben kezdődött, amikor első ízben skandálhattuk a NOOORBI-NOOORBI rigmust Mogyoródon.

- Papp Csaba írása.
Emlékeznek arra, hogy eredetileg 2011-ben nem is szerepelt a WTCC, azaz a túraautó-világbajnokság naptárában a Hungaroring? A marokkói politikai feszültségek következtében, valamint a pályamenedzser, Frank Tamás közbenjárásának köszönhetően sikerült megállapodást kötni a WTCC-promóterével, ezért több, mint 70 000 rajongó szurkolhatott a mogyoródi lelátókon az év júniusában egy narancs-fekete BMW 320 TC-nek, amelyet az addigra már egyszeres futamgyőztes Zengő Dension Team versenyeztetett bizonyos Michelisz Norberttel.

Emlékeznek, amikor először pályára hajtott a népes mezőny, valamint az 5-ös rajtszámú – természetesen legszebb fényezésű BMW? Állva tapsolt a közönség! Michelisz az időmérésen az ötödik rajthelyet szerezte meg, ami a másnapi első futamra ezt a rajtpozíciót jelentette. Vasárnap először a Chevrolet-val versenyző Alain Menu mögött másodikként intették le a magyar pilótát. A második futam rajtja után aztán Norbi a pálya szélére sodródott, autójával pedig telibe találta márkatársát, Kristian Poulsent.
Emlékeznek, hogy mi következett ezután? Az égi áldás. A hirtelen leszakadó esőt kihasználva, Zengő Zoltán csapatfőnök utasítására, Bári Gergő versenymérnök a boxutcába rendelte Norbit. A BMW-t a piros zászló alatt gyorsan összekalapálták, illetve ragasztószalaggal ráerősítették a festetlen első lökhárítót. A menet így tovább folytatódhatott! Nem is akárhogy! Michelisz megfutotta a verseny leggyorsabb körét! Küzdésből már ekkor jelesre, stílszerűen Ötösre vizsgáztak a fiúk!
Michelisz Norbert a Hungaroringen integet a lelátókon tomboló rajongói tömegnek.
Egy évvel későbbről, pontosan 2012-ből fülemben csengenek ezen mondatok:

„Fordul a célegyenesbe Michelisz Norbi, és meg fogja nyerni a második hungaroringi futamot! Ezt már nem lehet elvenni tőle! Itt a győztees! Igen, igen, igeeen! Bravó, Norbi!”

Emlékeznek Lantos András (Eurosport) kommentálására? Michelisz a kvalifikáción a hatodik helyet szerezte meg, majd a vasárnapi első versenyt hetedikként fejezte be. A második futamon, a fordított rajtrácsos szabály értelmében az ötödik helyről indulhatott. Talán nem túlzás azt állítani, hogy élete rajtjával az egyes kanyarban a BMW-s márkatárs, Franz Engstler előtt elsőként fordulhatott. Több sem kellett a több tízezer magyar szurkolónak az eufórikus hangulat megteremtéséhez. Addigra már túl voltunk galambon (2012 – Monza, második futam), túl voltunk Yvan Mulleren (2012 – Slovakiaring, első futam), így egy valamiért szurkoltunk: Norbi nyerje meg a második futamot. Visszagondolva erre a 12 körre, a libabőr olyan sebességgel szalad végig az ember hátán még hat év távlatából is, mint Michelisz Norbi azon a versenyen.

Persze, utólag már nem annyira izgalmas, de akkor az a 23 perc…

… kellő alapot adott 2013-ra, amikor először láthattuk Hondával „Zengőéket”. A kvalifikáción Yvan Muller Chevy-je mögött Norbi második lett. A francia ellen az első futamon nem tudott mit tenni, ám ennek ellenére is felállhatott a hazai dobogóra. A második felfutáson nyolcadikként értékes négy ponttal gazdagodott.
A 2014-es hungaroringi futam...
Emlékeznek, amikor 2014-ben az időmérő második szakaszában eltörött egy alkatrész a zengős Honda bal első felfüggesztésében? Norbi nagyon messze került a másnapi dobogós esélyektől. Még Dusan Borkovic kizárása is csak a 11. rajthelyet eredményezte. Vasárnap először hatodikként, majd tizedikként intette le Norbit a kockás zászló. Mindez azért volt, hogy 2015-re megéhezzünk az újabb Michelisz-győzelemre!

„Most az volt a kérdés, kedves nézők, hogy 10 másodperccel leiskolázza-e a világbajnokság mezőnyét? A túraautó-világbajnokság mezőnyét. Norbi érkezik a boxutca kijáratához, bejáratához pontosabban, és megkezdi az utolsó kanyart az utolsó körben! TALPON A KOMPLETT HUNGARORING! ÉS ITT VAN A MÁSODIK HAZAI GYŐZELEM, MICHELISZ NORBI A CÉLEGYENESBEN, ÉS OTT A KOCKÁS ZÁSZLÓ! MEGVAAAN!”

Emlékeznek Lantos András ünnepi közvetítésére? Ismét balul alakult a szombat, az időmérőn csak a tizedik lett Norbi. A vasárnapi első futamon biztonságos autózással nyolcadikként végzett, hogy a piros-fekete Zengő-Civic egybe maradjon arra versenyre, amelyet az élről kezdhetett. Michelisz a rajtnál majdhogynem a leglassabban indult el. Mögötte a második helyen Tom Coronel a Chevrolet-val a futam során nem tudta a lépést tartani Norbival, miközben a mi versenyzőnk folyamatosan növelte előnyét. Majdnem 10 másodpercig tornázta fel a különbséget, de intelligens magatartását ezúttal is megmutatta, és amikor érezte az elegendő fórt, kicsit visszább vett. Végül hét szekundummal Coronel előtt másodjára is az első helyen ért célba a hazai futamon! A Hungaroring közönsége három év után ismét állva énekelte a Himnuszt Michelisz tiszteletére.
A Honda gyári csapatában!
Az első gyári hondás évben, 2016-ban joggal reménykedtünk az újabb dobogóban. Viszont az elmaradt…

…Emlékeznek arra, hogy miért? Az időmérőn Norbi éppen lemaradt a Q3-at érő ötödik helyről, viszont a megfordított top10 miatt az ötödik pozícióból várhatta vasárnap a piros lámpák kialvását. Vagyis várhatta volna. A zord időben a Civic turbója ugyanis felrobbant a négyes-ötös kanyar között. Amíg egyik szemünk emiatt sírt, a másik nevetett! A Zengő Motorsport fiatal titánja, ifj. Ficza Ferenc ekkor szerezte meg a csapat első pontjait. Az 5-ös rajtszámú autót megjavították a második versenyre, ahol a szakadó esőben Michelisz az utolsó helyről startolva végigelőzte a fél mezőnyt. Azonban néhány körrel a leintés előtt a Hondában eltört a jobb hátsó felfüggesztés és kedvencünk a 10. lett.

Emlékeznek arra, hogy 2017-ben Michelisz mellett a zengős Nagy Dánielnek is szurkolhattunk? Míg Dani helytállásáért szorítottunk a mezőny második felében, addig elöl nem lett kedvencünk a későbbi világbajnok volvós, Thed Björk. A svéd az első futam rajtját követően Micheliszt eltalálta, defektet okozva számára. A második felfutás alkalmával Norbi negyedik lett. Óriási hátrányba kerülve ekkor mondta: „Valószínűleg be kell állnom Tiago Monteiro mögé és segíteni neki a világbajnoki cím megnyerésében.”

Emlékeznek arra, hogy mit beszéltek meg? Mikor kell szombaton és vasárnap hagyományt ápolni és kultúrát építeni? Azaz mikor kell kelni, majd a Hungaroringre elindulni?
Michelisz Norbert idén a Hyundai versenyzőjeként lép pályára a Hungaroringen.
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ