Cropped landscape
Sport
Még vörösebb lett az új Ferrari
2018-02-2217:14
Ahányszor csak Ferrari-győzelem születik egy Forma-1-es versenyen, Maranello papja megkongatja a község templomában a harangot, így tisztelegvén a diadal előtt. Ez a bizonyos harang tavaly öt vasárnapon is megszólalt. Vajon idén év végén hol áll meg a győzelmi mutató? Az új Ferrari csütörtök délután bemutatkozott.

- Papp Csaba írása
Jubileumot készül ünnepelni a Scuderia! A legendás olasz gyár atyja, Enzo Ferrari ugyanis 120 évvel ezelőtt született. E jeles alkalomból – is – a maranellóiak újra visszatérnének a csúcsra a kevesebb fehér színnel megjelenő, ezáltal markánsabb, élénk vörös színben domináló SF71H-val. Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen autóján jól kivehető egy, az orrkúptól hosszan hátrafelé elnyúló ezüst csík is, ami még látványosabbá teszi az új modellt.

"Jól néz ki, és ha jól néz ki, ahhoz általában sebesség is párosul. A Halóval első ránézésre furcsa, de tavaly többször is kipróbáltuk, és belülről nem annyira más, gyorsan hozzá fogunk szokni" 
– fejtette ki tömör véleményét Räikkönen.

Az autó hosszabb tengelytávval rendelkezik a tavalyi modellhez képest, és a HALO-n is megjelenik egy aerodinamikai elem. Úgy látszik, idén a jobb hűtés érdekében a szélesebb nyílás kulcsfontosságú lehet a pilótafülke felett. Ezen keresztül még hatékonyabban áramlik a motortérbe a levegő.

Ha már motortér! Érdemes alaposabban szemügyre venni annak borítását, amely jóval keskenyebb lett, továbbá igen szűk hűtőnyílás található rajta, ahhoz pedig szorosan összetett légterelő elemek épülnek. Ennek kapcsán Sebastian Vettel a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene frappáns szavait idézte:

"Ahogyan Maurizio is mondta, a varázslat a külső alatt rejlik, és minden apróságnak van jelentősége, hiszen ezek tehetnek különbséget. Meglátjuk, milyennek érződik a pályán. Biztos vagyok benne, hogy a csapat már alig várja a visszajelzéseinket, hogy mit érzünk, illetve hogy működik az autó alattunk. Igyekeztünk minden részletet átbeszélni már a mérnökökkel. Várom az első köröket " 
– fogalmazott Vettel.

Különleges megoldást választott a Ferrari az autó hátsó része – diffúzora – felé áramló levegő elvezetésére, mivel idéntől tilos a cápauszony és a T-szárny használata. Az olaszok ezen célból egy különös hajlított elemet szereltek fel a hátsó szárny alá.

Hogy az új konstrukció mennyire válik be, és megkongattatja-e esetlegesen a harangokat Maranellóban, arra nem kell sokat várni! Az alaposan megváltozott négykerekű már vasárnap pályára gurul Barcelonában, ahol megkezdi felkészülését a március végén kezdődő szezonra.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ