Az európai arányt tekintve 25 fiatalból egynek nincs internet hozzáférése, azonban Afrikában ötből háromnak nincsen. Aki hozzáfér a tartalmakhoz még nem biztos, hogy meg is érti, hiszen a honlapok több mint fele angol nyelvű. A dokumentumban az is olvasható, hogy nem mindig találnak olyan témákat az interneten, ami foglalkoztatja őket. Ez az „infomációszegénység” - a jelentés szerint - még tovább növeli a társadalmi és gazdasági egyenlőtlenséget.
Pozitívumként említik, hogy a gyakorlókönyvekhez, oktatóvideókhoz, gyakorlati útmutatókhoz való hozzáférés olcsóbb lett, így az online világ lehetőséget nyújt a hátrányos helyzetű gyerekeknek is a tanuláshoz, szórakozáshoz.
Az internet által lehetővé válik a digitális oktatás Brazília és Kamerun távol eső szegleteiben vagy éppen Afganisztánban, ahol a lányok nem hagyhatják el otthonukat.
- olvasható tovább a jelentésben.
Az UNICEF mindenki számára megfizethető és minőségi internet-használatot szeretne, a „digitális tudást” már a kezdetektől fel kell venni az oktatásba.
A szervezet megemlítette, hogy az Egyesült Államok fejlett országaiban is társadalmi különbségekhez vezet a digitális szakadék. 2015-ös adatok szerint ötmillió gyermek és fiatal nem rendelkezett internettel, így hátrányban kerültek az iskolában, mert nem fértek hozzá a feltöltött anyagokhoz.
Ugyanakkor felhívták a figyelmet az internet negatív hatásaira is. A fiatalok gyakran belefuthatnak káros tartalmakba, veszélyes ismeretségeket köthetnek, illetve fokozódik a pszichológiai terror kockázata is.
Az ENSZ Gyermekalapja ezért felszólította az országokat, fejlesszék a gyermekek ilyen típusú veszélyektől való megóvását célzó jogszabályaikat.
MTI