Gyulainé Dr. Tóth Zsuzsanna a Sétáló Budapest program kapcsán elmondta: jelenleg is számos védett övezeti terület van Budapesten, ezekbe az övezetekbe jelenleg sem lehet behajtani, csak meghatározott feltételek esetén, külön engedéllyel. Szerinte nem indokolt ezeket a fizetőövezeteket kitolni különböző kitalált övezethatárokhoz.
Hozzátette: jelenleg a belvárosban 540 forint egy órára a parkolás, ez már önmagában egy olyan tétel, amely visszatartó erővel bír.
Szerinte nem a dugódíj bevezetése az egyetlen eszköze a forgalomkorlátozásnak, inkább ösztönző eszközökkel kellene elérni, hogy kevesebb autó legyen a belvárosban.
Pongrácz Gergely, az LMP közlekedési szakértője szerint abból kellene levezetni a várospolitikát, hogy a városnak elsősorban az életet, az élhetőséget kéne támogatni.
A politikus kiemelte: többféle megoldás létezik, ezekből egy mixet kell kiválasztani. Egyik oldalról ösztönözni kell, a másik oldalon pedig olyan zónákat kell alkotni, ahol egy másfajta városhasználat lesz uralkodó.
Egy városnak a használata nem csak arról szól, hogy A-ból B-be viszonylag kényelmesen el lehessen jutni, ez a fajta használat korlátozza az ott élőket számos olyan jogában, lehetőségében, amiben egy jól élhető városnak nem szabadna korlátoznia őket
- fogalmazott.
Teljes beszélgetés: