Ez alapján a negyedik kerületi Káposztásmegyerre tervezett végállomáson intermodális csomópont épül ki, amely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút és a helyi buszok állomásait.
Ehhez új, 4,9 kilométernyi metrópálya épül, de létesítenek egy karbantartó, takarító járműtelepet is. A tervek szerint a váci vasútvonalon fekvő Rákospalota–Újpest vasútállomásnál is kiépül egy metrómegálló, amihez szükséges a 12-es, 14-es villamosok pályájának korrekciója. Ezen a helyszínen létesítenének egy autó- és a kerékpáros-parkolót is (P+R és B+R). Az új szakaszon lesz majd egy új vasúti megállóhely is, mivel jelenleg Rákospalota–Újpest és Dunakeszi között nincs vonatállomás. Elbontják a 14-es végállomása pályáját is ezen a szakaszon, és egy új buszvégállomást létesítenek.
A beruházás a Megyeri utat is nagyban érinti, ezt külön szinten vezetnék át a Budapest–Vác vasútvonal alatt járdával és kerékpársávval a Dunakeszi útra.
A 3-as metró meghosszabbítása az 1970-es évek óta terítéken van, kezdetben Újpest-közepi, majd Káposztásmegyer építésének kezdete után a lakótelepre tervezett végállomással.
Magyar Idők