Cropped landscape
Belföld
A családi életre való nevelés megjelenhet az alaptantervben
2018-10-2711:50
Petíciót indított a családi élet iskolai oktatása érdekében ­Frivaldszky Edit, a CitizenGO magyar ágának elindítója, az Emberi Méltóság Központ igazgatója. Szerinte nincs konkrét elképzelés a családi életre való nevelésről a közoktatás legmagasabb szintű iránymutatásában, az új Nemzeti alaptantervben. Bedő Imre, a Férfiak Klubja alapítója lapunk kérdésére hozzátette: a szülőket, de kifejezetten az apákat is be kellene vinni az intézménybe közös programokra.
– Mindenképpen hasznos lenne, ha a családi életre nevelést beemelnénk az új Nemzeti alaptantervbe, ezért a Férfiak Klubja is támogatja a kezdeményezést – mondta lapunknak Bedő Imre, a Férfiak Klubjának alapítója annak kapcsán, hogy a CitizenGO magyar ágának elindítója, az Emberi Méltóság Központ igazgatója petíciót indított a családi élet iskolai oktatásáért.
Frivaldszky Edit kiemelte: a házasságok megromlanak, a családok szétesnek, és nincs valós képük a fiataloknak a hosszan tartó és fenntartható párkapcsolatról. Véleményük szerint vissza nem térő alkalom az új Nemzeti alaptanterv napokban zajló vitája.
Ha most bekerül az embert és az emberi kapcsolatokat ismertető, az elköteleződés és felelősségvállalás köré épülő oktatási anyag a NAT-ba, akkor néhány éven belül nem lesz olyan vákuum az iskolai oktatásban, amit a nemzetközi és egyes civil szervezetek megkérdőjelezhető programokkal próbálnak kitölteni – írják petíciójukban.

Bedő Imre kérdésünkre elmondta: a családi életre nevelés keretében a szülőket is be kellene vinni az intézménybe, akár úgy, hogy részt vesznek hétvégi programokon. Hozzátette, hogy csak tananyagként a szülők részvétele és a szülői minta javítása nélkül nem érhető el siker, viszont erre hathat ösztönzőleg az iskola.

– Kifejezetten fontos lenne az, hogy ne csak az anyák, hanem az apák is ott legyenek, mert a férfi felelősségvállalás tanult magatartásforma – hangsúlyozta Bedő Imre. Ismertetése szerint az élet praktikus oldalát érintő kérdésekben az anyai minta az erősebb, az élet eszmeiségét érintő kérdésekben viszont az apai.

Frivaldszky Edit kiemelte: a petícióra, amelyet Kásler Miklóshoz, az Emberi Erőforrások Minisztériumának miniszteréhez címeznek, azért is van szükség, mert nincs konkrét elképzelés a családi életre való nevelésről a közoktatás legfontosabb és legmagasabb szintű iránymutatásában, az új NAT-ban. Míg a mindennapos testnevelés és művészeti nevelés – amelyek valóban elengedhetetlenek – konkrét szabályként jelennek meg, a családi életről, a felelős gyermekvállalásról és a szülői létről csak elméleti szinten tesz említést a dokumentum.

– Számos példa és jó gyakorlat létezik már hazánkban, amelyek átültethetők az állami iskolarendszerbe is – fogalmazott. Hozzátette, hogy ilyen a családi konfliktusok helyes kezelése, a termékenység és test ismeretében gyökerező felelős gyermekvállalás és a szülői lét küzdelmes szépsége.

Magyar Idők
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ