Az építőipari tevékenységek általában nem akkor fejeződnek be mint a kitűzött határidő – mondta a határidő eltolódásával kapcsolatosan Bíró Endre.
Kifejtette, ebben az esetben egy összetett feladatról beszélhetünk hiszen pályaépítésről van szó, ugyanakkor rengeteg technológiai szerelő munka is tartozik hozzá.
Az északi szakasz 1990-ben került átadásra és az észak-déli metróvonalnak ez a legújabb szakasza. Éppen ezért valószínű, hogy sokkal több probléma jelentkezik majd a középső szakasznál, amely rosszabb állapotban van.
Bíró Endre kiemelte, a legnagyobb probléma az, hogy
a mai napig nincs meg az a szerződés, ami azt a szervezetet fogja biztosítani amelyik ezt a munkát elvégezni. Ha ez nem jön létre, akkor tovább késlekedhet az átadás.
A Metróért Egyesület elnöke ugyan reméli, hogy megvalósul a március végi határidő, de reálisnak inkább az áprilist vagy májust mondaná az északi rész elkészülésére.
A teljes beszélgetés:
ECHO TV - A nemzet hangja - Jó reggelt!