A cég kiemelte, hogy a listaárat a médiahirdetési felület értékesítője köteles a kormányhivatal honlapján közzétenni. Az Odex szerint a listaár a törvény alapján a médiahirdetési felület-értékesítő által érvényesített, az azonos típusú, azonos méretű és azonos elhelyezkedésű reklámhordozók tekintetében az előző üzleti évben az alkalmazott kedvezmények érvényesítése nélkül, a megrendelő személyétől, a megrendelés mértékétől függetlenül meghatározott ár.
JCDecaux közleménye szerint politikai pártok esetén a törvényi előírás kimondja, hogy az előző évi listaárakat kell alkalmazni. Hozzátették: a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvényben előírtaknak megfelelően jártak el az Odex-szerződés megkötésekor. Felhívták a figyelmet a törvény 11/G. szakaszának 4-es pontjára, mely szerint:
4) A listaár a médiahirdetési felület-értékesítő által érvényesített, az azonos típusú, azonos méretű és azonos elhelyezkedésű reklámhordozók tekintetében az előző üzleti évben az alkalmazott kedvezmények érvényesítése nélkül, a megrendelő személyétől, a megrendelés mértékétől függetlenül meghatározott ár.
Az értékesítők felhívták a figyelmet, hogy partnerük a 2017-re vonatkozó legmagasabb, kedvezmények érvényesítése nélküli áron vásárolta a szolgáltatást, megfelelve a törvényi előírásoknak. A 24.hu cikkében idézett cég által közölt adatok alapján ez egyértelmű. A JCDecaux 2018-ban a 2017-es legmagasabb áron értékesíthet reklámhelyeket.
Közleményeik szerint a cikkben szándékosan félremagyarázott listaár a 2018-as üzleti évben meghatározott legmagasabb árat jelöli, amelynek alkalmazására a településkép védelemről szóló törvény alapján 2019. január elsejétől kerül sor.