A repülőtér csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleményben azt írta, a 3,7 kilométer hosszú pálya északnyugati végén lévő műszeres leszállító berendezést kell kicserélni. Ez a berendezés segít a pilótáknak abban, hogy éjszaka, illetve rossz látási viszonyok között is biztonságosan tudjanak landolni a géppel.
A pálya két hónapos zárása alatt a repülőtér szakemberei korszerűsítik és kijavítják a betoncsíkot. Egyebek mellett burkolatjavítást terveznek, megtisztítják és kijavítják a vízelvezető rendszer aknáit, korszerűbb anyaggal végzik el a dilatációs hézagok cseréjét, valamint egyes fénytechnikai berendezéseket is korszerűsítenek.
A pályazár az átmeneti időszakban Vecsés és Üllő térségében jelent majd megnövekedett forgalmat, viszont a lakott területekhez közelebb lévő 2-es pálya zárása miatt Rákoshegy térségében nem lesz repülés.
Ez az utolsó lépése a 2015-ben megkezdett, a légi navigációt segítő berendezések cseréjének.
A 2-es pálya lezárása előtt a Budapest Airportnak fel kell készítenie az 1-es pályát, ezért március 18. és 27. között -pályazár mellett - karbantartást végeznek rajta.
MTI