Cropped landscape
Belföld
Tarlós István: A baloldal szellemi színvonala az NB1-ből a megyei I. osztályba esett vissza
2019-02-2209:56
A jelenlegi baloldali ellenzék szellemi színvonala az NB1-ből a megyei I. osztályba esett vissza - jelentette ki Tarlós István a Budapestinfón, pénteken. A főpolgármester közölte: az ellenzék ahelyett, hogy akár egyetlen pozitív és konstruktív módosító javaslatot is benyújtott volna a választási év költségvetéséhez, inkább "orbánozással" és "tarlósozással" foglalta le a közvéleményt. A baloldali politikusokat elvakítja az utálkozás, a harag és a hatalomvágy. Nem jó, hogy ilyen az ellenzék, amely kommunikációs panelekben és gyűlölködésben gondolkodik - hangsúlyozta.
Elindult Budapesten egy útépítési program, amelynek eredményeként a következő négy év során felszámolják az összes földutat a fővárosban - közölte Tarlós István. A program első fázisában 13 kerület pályázott eredményesen és 181 földutat, mintegy 41-42 km hosszúságban, 8,3 milliárd forint értékben újíthatnak fel - tette hozzá a főpolgármester. 

Összességében a programban majdnem 225 km földút van Budapesten, amely a teljes fővárosi hálózatnak több mint 5 százaléka. A felújítás során ezeknek a 20 százaléka újul meg az első fázisban - mondta. 
Támogatást nyert a II., III., XI., XII., XIV., XV., XVI., XVII., XVIII., XIX., XXI., XXII., és XXIII. kerület. A legtöbb pénzre a XVIII., valamint a XXI. kerület jogosult. 
A repülőtéri zajszennyezés kapcsán Tarlós István közölte: nem fogják tudni a repülőteret elvinni onnan. 
Ha valaki ilyet ígér, az nem fogja tudni betartani
– fogalmazott. 
 
Három olyan javaslat is van az asztalon, amelyeket feltétlenül szeretnének viszonylag minél gyorsabban megvalósítani, hogy a környező – XVIII., X., XIV. – kerületek lakóinak sorsán könnyítsenek. 

Radikális intézkedésre készülnek. Teljes repülési tilalmat szeretnének bevezetni a személyszállító repülőgépek tekintetében legalább a mély alvás idejére, azaz éjfél és hajnali öt óra között - jelentette ki a főpolgármester, aki jelezte azt is, ő messzemenőkig ragaszkodik ehhez a megoldáshoz, amelynek hatása érzékelhető lenne.

A jelenlegi terv szerint az említett időben maximum hat gépmozgás lenne engedélyezett a Liszt Ferenc Repülőtéren - fűzte hozzá. 

Módosítani kell a zajterhelések értékelését is, mivel az éjszakai forgalom 99 százaléka mindössze három óra időtartam alatt – 22-24 illetve hajnali 5-6 óra között – zajlik. 
Ez nyilván pozitívan kozmetikázza a kapott értékeket, amelyek így lényeges eltérést mutatnak a valóságoshoz képest, számunkra negatív értelemben
 – fogalmazott.

2016-ban megnőtt a Liszt Ferenc Repülőtér forgalma és 2018 augusztusában új indulási eljárást vezettek be. Ez a módosítás jelentősen növelte a zajterheléssel érintett lakosok körét - hívta fel a figyelmet.

Ezért szükség van bizonyos korrekciókra – húzta alá. 
Bizonyos szempontból a Budapest Airport (BA) önmaga tanára, ellenőre és ügyvédje
– mondta annak kapcsán, hogy a jelenleg működő hat zajmérő állomást a BA felügyeli. 
Sokkal hatékonyabb és szankcionálhatóbb lenne, ha ezt a feladatot a jövőben a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) végezné el. Megnyugtatóbbak lennének a független szervezet mérési eredményei – fűzte hozzá. 
Zárójelben jegyezte meg: a földön tartózkodó repülők is komoly zajkibocsátást mutatnak. Ugyanis spórolni akarnak álló helyzetben és ahelyett, hogy megvásárolnák az elektromos áramot a BA-tól, a gépek kiegészítő hajtóműveit használják generátorként. 

A hosszútávú javaslat értelmében a teherforgalmat lebonyolító, valamint a fapados légitársaságok gépeit egy új, kisebb, Budapesttől egy kicsit távolabb levő repülőtérre irányítanák át, és a Liszt Ferenc Repülőtér csak a klasszikus, nemzetközi személyforgalmat bonyolítaná le - rögzítette. 

A fővárosi költségvetés egyensúlyban van – szögezte le Tarlós István. 
Kifejtette: a költségvetési rendelet a bevételi és kiadási főösszeget 386 milliárd forintban határozza meg. A kiadási oldalon 244 milliárd forint a működési kiadás, az úgynevezett felhalmozási kiadás pedig, amely a fejlesztési forrásokat takarja, 137 milliárd forint. A hiányzó 6-7 milliárd forint tőketörlesztés, amelynek visszafizetését a 3-as metró szerelvényeinek felújítása miatt kell elkezdeni. 

A főváros idei direkt bevétele 266 milliárd forint. Ebből úgy tűnik, mintha nagy hiány lenne a költségvetésben, ám ehhez hozzá kell adni az önkormányzat birtokában lévő értékpapírokat és a pénzmaradványt. Így 66 milliárd forint látszólagos hiány marad fenn - magyarázta. Ezt az összeget nem egy hirtelen jött hitelfelvétellel finanszírozzák, hanem egy évek óta rendelkezésre álló, az Európai Beruházási Bank hitelkeretéből bármikor lehívható forrásból, amelyet kizárólag fejlesztésre lehet fordítani. Egyebek mellett ebből finanszírozzák a Lánchíd és egyes utak felújítását, valamint fontos árvízvédelmi építkezéseket - fűzte hozzá Tarlós István. 

A költségvetésben olyan forrásokkal még nem is számoltak, amelyeket sikerült megszerezni az Orbán Viktor miniszterelnökkel ősszel történt egyezkedés során. Példaként említette, hogy a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programból a főváros 27 milliárd forint kap, annak nagy részét vízcső-felújításra fordítják, illetve, például a XIII. kerületben, a Béke téren egy "kiváltó" szennyvízcsatorna építésére. Továbbá még nem szerepel az idei büdzsében egy 10 milliárd forintos forrás, amelyet útfelújításokra biztosít a kormány. 

A költségvetés kapcsán Tarlós István megjegyezte azt is, bár sosem értett egyet velük a legfontosabb kérdésekben, de 
a Horn Gyula, Kovács László, Lendvai Ildikó időszakhoz képest, a jelenlegi baloldali ellenzék szellemi színvonala az NB1-ből a megyei I. osztályba esett vissza.
Akár tetszik, akár nem, de ezek helyett az emberek helyett a baloldali újságírók küszködnek. Akik velük ellentétben nem hülyék, csak nehezen tartják a lépést és nehezen tudják kimosdatni őket - magyarázta. 

Kijelentését azzal indokolta, hogy a jelenlegi ellenzék „orbánozással” és „tarlósozással” foglalta le a közvéleményt, ahelyett, hogy a választási év költségvetéséhez akár egyetlen pozitív, konstruktív módosító javaslatot benyújtott volna. 

A baloldali politikusokat elvakítja az utálkozás, a harag és a hatalomvágy. Nem jó, hogy ilyen az ellenzék, amely kommunikációs panelekben és gyűlölködésben gondolkodik - hangsúlyozta. 
Teljes Budapestinfó:
ECHO TV - A nemzet hangja
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ