Cropped landscape
Gazdaság
A kereskedelmi láncok általában visszaveszik a hibátlan termékeket
2018-12-2709:09
A vizsgált 51 kereskedelmi lánc mindegyike lehetőséget ad a hibátlan termékek visszavételére különböző feltételek mellett - tájékoztatta az MTI-t a Consumer Protection Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég legújabb felmérésének eredményéről. 
A kutatásból kiderül: a tavalyi 60-ról 71 százalékra emelkedett azoknak az üzleteknek az aránya, amelyek a csere vagy a levásárlás lehetősége mellett pénzvisszatérítést is felajánlanak. 
    
A vizsgált hiper- és szupermarketek, a ruházati, a műszaki, a sport- és a játékboltok mindegyike biztosít cserére lehetőséget, a könyv- és alsóneműboltok azonban szinte teljes körben elzárkóznak attól, és ugyanígy tesz a drogériák, a bútor és barkácsboltok, illetve a cipőboltok egy része is - részletezték. 
    
A felmérés adatai szerint az üzletláncok 41 százaléka a cserére vagy levásárlásra 30 napot biztosít a vásárlók számára, de 3 naptól két évig számos egyéb határidő is előfordul a boltok között. 
    
A közleményben arra is kitértek, a katalógus- és webáruházak vásárlói a törvény szerint 14 napon belül bármilyen indokkal elállhatnak a vásárlástól és visszakérhetik a vételárat. 
    
Az áru sikeres visszavitelének általános feltétele a nyugta megőrzése, valamint a felesleges termék újszerű állapotának megőrzése, lehetőség szerint az eredeti csomagolásban - áll a közleményben.

MTI
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ