A felhívás értelmében a vasútvonal 700-900 kilométer hosszú lesz, áthalad majd a Dunán és az Oderán. Az itt közlekedő, 250-350 kilométeres sebességre tervezett szerelvények, évente 500 ezer utast szállítanak majd. A tanulmány elkészítésénél figyelembe kell venni, hogy a tervezett Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonalon nemzetközi forgalomra alkalmas, a magyarországi hálózaton működő járműállománytól eltérő, magasabb sebességre képes járművek közlekednek majd.
A magyarországi szakaszra vonatkozóan pályageometriai tervet is kell készíteni. Az tehet ajánlatot, akinek a legutóbbi három lezárt üzleti évben a vasúti közlekedésfejlesztésre vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány készítéséből származó - általános forgalmi adó nélkül számított - árbevétele elérte az 500 millió forintot.
A nyertes ajánlattevő feladata a rendszeres egyeztetés és kapcsolattartás a tervezés területére eső országok (Magyarország, Szlovákia, Csehország, Lengyelország) képviselőivel, illetve szervezeteivel, hatóságaival. A közbeszerzési eljárás egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére vonatkozik, a tanulmány készítését nem lehet részekre bontani - olvasható egyebek között a Közbeszerzési Értesítőben.
A négy visegrádi ország illetékes miniszterei szeptember elején a dél-lengyelországi Krynicában rendezett gazdasági fórumon állapodtak meg arról, hogy jövő őszig megvalósíthatósági tanulmány készül az országaikat összekötő gyorsvasút építéséről. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter akkor azt közölte, hogy a magyar kormány 1,5 milliárd forintot biztosított a tanulmány kidolgozására. Az új vasúti fejlesztésről együttműködési nyilatkozatot is aláírtak hétfőn a szlovákiai Csorbatón, a visegrádi négyek közlekedési ügyekért felelős minisztereinek találkozóján.
MTI