Cropped landscape
Gazdaság
Idén először indul nemzeti e-sport-bajnokság Magyarországon
2018-09-2309:13
Idén először rendezik meg a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság versenysorozatot, ahol számos tehetséges e-sportoló küzd a 15 millió forintnyi díjakért. Ráadásul az e-sport-bajnokságok számtalan eleme ugyanúgy működik, mint a hagyományos sportoknál: csapatszellem, gyakorlás és elkötelezettség húzódik a háttérben.
A korábbi versenyekhez képest újdonság, hogy itt már a selejtezőn legjobban teljesítő csapatokat is díjazzák a szervezők,majd azt követően, a szezon végén, játékonként eltérő összeggel és módon is jutalmazzák a legjobb játékosokat és csapatokat.

Hasonlóan a hagyományos sportágakhoz, itt is komoly szerződések vannak a játékközvetítések mögött.

A szövetség és a partnerei teljeskörűen lefedik a bajnokság szervezési részének minden aspektusát is. Ahogy például a PlayIT adja a helyszínt és a színpadtechnikát majd a selejtezők legvégén idén ősszel, úgy a szövetség tartalomgyártásért felelős tagjai felelnek majd a közvetítésekért– mondták a szervezők az Origo.hu-nak.

A huszonegyedik század egyik leggyorsabban fejlődő iparága az e-sport, ahol a márkák közvetlenül, élményeken keresztül tudnak kapcsolódni ahhoz a fiatal célcsoporthoz, amelyiket ma már lehetetlen elérni a hagyományos csatornákon keresztül.

Ha a márkák úttörők akarnak lenni, akkor az e-sportban próbálkoznak – tették hozzá a szervezők.

Abban is igen hasonló az e-sport a hagyományos sportokhoz, hogy a liga ideje alatt lehetőség adódik a szabályok és az időkeretek betartása mellett az átigazolásokra is.

Ráadásul a különböző e-sport-rendezvények nézettség szempontjából vetekszenek a hagyományos sportok nézettségével, de már arra is volt példa, hogy meghaladták azt.

A legnagyobb versenyek ma már több tízezres stadionokat töltenek meg, a gyártók pedig sportszínvonalú, ha nem még magasabb produkciót állítanak elő,bevonva a nézőket is, ami alapjában különbözteti meg a hagyományos sportokat az e-sportoktól.

A piac pedig egyre jobban sportosodik: jegyek, közvetítési jogok, merchandise eladások, szurkolótáborok övezik az e-sport világát, amelyben komoly gazdasági potenciál rejlik– magyarázták a bajnokság szervezői.

Számos e-sportoló már hivatásból játszik, az ő mindennapjaik hasonlóak a többi sportolókéhoz: edzésprogramokból, megbeszélésekből és rengeteg gyakorlásból állnak, ezt stratégiai és taktikai felkészítés, mentális tréningek egészítik ki.

Az Esport Earnings közösségi platform adatai szerint a legtöbb díjat gyűjtő játékos a német KuroKy, aki pályája kezdete óta több mint 4 millió dollár (1,1 milliárd forint) értékű nyereményt szedett össze a Dota 2 nevű online játékkal.Az oldal országonként is összesíti a nyereményeket: a magyar e-sportolók az 54. helyen állnak, és összesen 529 ezer dollárt (146 millió forint) kerestek eddig.

Továbbá a bajnokság szervezői kiemelték, hogy bár ezek az edzések kevésbé fizikaiak, az e-sportolók ugyanúgy sportolnak is, hogy megőrizzék egészségüket, és ezt a szemléletet Magyarországra is szeretnék behozni.

A bajnokság döntőjét 2019 tavaszán rendezik meg.
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ