Cropped landscape
Gazdaság
Baranovszky György: Egyértelműen kártérítés jár az utasoknak
2018-07-2320:58
A Ryanairnél két héten belül már másodjára nem vitték el az utasok csomagjait Las Palmas-ra. Az utasokat választás elé állították, vagy maradnak a gépen és szerdán utánuk viszik a csomagjaikat, vagy, ha ez nekik így nem felel meg, akkor szálljanak le a repülőről. Ötven utas ezt tette és üvöltözve elállták a gép útját. Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke az ECHO TV Napi aktuális című műsorában elmondta, hogy nem csak morális, hanem fogyasztóvédelmi szempontból is vétséget követett el a Ryanair.
Baronovszky György szerint a fogyasztóknak megkötött szerződésük volt a Ryanairrel, de ennek a cég nem tett eleget.

Hibás teljesítés volt, egyértelműen kártérítés jár az utasoknak
- fogalmazott.

Baronovszky György kifejtette, hogy két nemzetközi szabályozás van. A Montreali Egyezmény és van egy európai uniós rendelet. Az európai uniós rendelet azt határozza meg, hogy abban az esetben ha egy járat törlésre kerül vagy késik akkor milyen kártérítési költség terheli az adott légi fuvarozót az Európai Unión belül. A Montreali Egyezmény pedig a poggyász kártérítésre határoz meg limiteket.
A szolgáltatónak kellene lenni olyan kötelezettségének, hogy nem csak elnézést kér, hanem kártalanítja is az utasokat
- tette hozzá.

Baronovszky György elmondta, nem tudnak olyan esetről, hogy a Ryanair kártalanította volna a utasokat.

A teljes beszélgetés:
ECHO TV - A nemzet hangja - Napi aktuális
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ