A megnövekedett fogyasztói jelenlét elsősorban a kiskereskedelemben, annak is egyes élelmiszereket érintő területein, illetve a szórakoztató elektronikai, műszaki cikkek eladásaiban érezteti forgalomnövelő hatását akkor is, ha nem a világtornát rendező országról van szó, sőt abban az esetben is érzik egy adott ország piacai az élénkebb forgalmat, ha a nemzeti válogatottjuk nem képviselteti magát az eseményen.
A meccsek közvetítése hazánkban is megmozgatja a futballszurkolókat, ami elsősorban a vendéglátóipart ösztönzi. A mérkőzések alkalmával több százan gyűlnek össze a kocsmákban, bárokban, éttermekben, pubokban, vendéglőkben, kitelepüléseken kihelyezett kivetítők előtt. A kifejezetten a közös meccsnézés céljával létrehozott szurkolói teraszok számára jelentős forgalmat hoznak a meccsek, a forgalom legnagyobb része az italeladásokban mutatkozik meg.
2016-ban a magyar részvétellel zajlott franciaországi Európa-bajnokság idején például itthon egy átlagos júniushoz képest összességében tíz százalékkal növelték italforgalmukat a vendéglátóhelyek, ahol leginkább a sörök, fröccsök, könnyű italok fogytak, de a jelentősebb mérkőzések utáni éjszakákon a tömény szeszes italok eladása is erős volt. A sörgyártásban éves összevetésben 2,5-3 százalékkal nőtt az értékesítés ebben az időszakban, amit a szurkolói eseményeken túl a kánikula is befolyásolt.
A műszakicikk-kereskedők különösen nagyot hasítanak a világszerte közvetített sporteseményeken, ráadásul nemcsak a rendezvény egy hónapja alatt, hanem már a megelőző időszakban is érzik az élénk vásárlói keresletet. – A június 14-én kezdődött futball-világbajnokságot megelőző hetekben az Extreme Digital kétszer annyi tévét adott el, mint egy átlagos időszakban, az 55 colos tévék körében pedig három-négyszeres a növekedés. Hitelre – hasonlóan az átlagos időszakokhoz – a vevők 10 százaléka vásárol tévét – közölte a
Magyar Időkkel az Extreme Digital.
A GfK piackutató szerint amint a 2010-ben és 2014-ben megrendezett labdarúgó-vb idején, úgy az idei második negyedévre is kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapostévé-piacon. Sőt a magyar piac számára az a nagy kérdés, hogy a tévéeladásokban felülmúlják-e a két évvel ezelőtti szintet. Erre megvan minden esély, mivel 2018 első negyedévében 22 százalékkal több új készülék talált gazdára, mint 2016 első három hónapjában.
A játékboltok is érzik a vb-lázat: a Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex előzetes felmérése szerint a családok háromnegyede nézni fogja a foci-vb-t, és ilyenkor megnő az érdeklődés a sporttal kapcsolatos játékok iránt is.
Magyar Idők