Cropped landscape
Gazdaság
Támadja az ellenzék az új márkát
2018-05-2210:56
Újabb támadási felületet talált az ellenzéki média a múlt héten: politikai színezetű rágalmak, elferdített tények, rosszindulatú plágiumvádak jelentek meg a száz százalékban hazai tulajdonú Magyar Sportmárka Zrt. 2Rule elnevezésű, hivatalosan július végén bemutatkozó új ruházati márkája kapcsán, amely a hazai könnyűipar feltámadásának szimbóluma is lehet. – Visszautasítjuk azokat a valótlan feltételezéseket, amelyekkel a szigorú szakmai szempontok szerint készülő magyar márkát támadják, miközben annak hátterében a munkahelyteremtés szándéka, továbbá a sportban megtestesülő nemzeti érték becsülete áll – nyilatkozta a Magyar Időknek Kővári Ágnes, a társaság vezérigazgatója.
A nyár közepén bemutatkozó új magyar sportszermárka, a 2Rule és az ahhoz kapcsolódó termékkínálat kialakítása július végén fejeződik be, a nyilvánosságra került jelkép nem a végleges változat, így arról több szempontból alaptalanul fogalmazott meg vádakat az ellenzéki média 
– közölte a Magyar Sportmárka Zrt. vezérigazgatója.

Kővári Ágnes annak kapcsán mondta ezt, hogy a HVG hetilap nyomán több internetes portál a múlt héten napokig arról cikkezett: a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál ábrás védjegyoltalmat kezdeményezett a tavaly decemberben alapított zártkörű részvénytársaság a repülő turulmadarat ábrázoló, „2Rule” (ejtsd: turul) elnevezésű új sportruházati márkára.

Ez alapján tudni vélték, hogy a jövőben a csapatsportokban, főként a magyar labdarúgásban is Mészáros Lőrinc üzletember nyerhet milliárdos üzleteket, mivel az ötmillió forint alaptőkéből fél éve alapított Magyar Sportmárka Zrt.-ben cége, a Talentis Group Zrt. többségi tulajdonnal rendelkezik.
A megjelent vádak szerint ráadásul az újabb üzlethez Mészáros a kapcsolatai mellett a Magyar Labdarúgó-szövetségnél pályaedzőként, illetve az U17-es válogatott szövetségi kapitányaként ismert Szélesi Zoltán biztosít majd hátszelet, hiszen Kővári Ágnesnek, a Magyar Sportmárka Zrt. kisebbségi tulajdonosának a férje.

Tovább is mentek: a Népszava és a 444.hu portál ­például külföldi keresőoldalakról származó internetes találatok alapján azt is állította, a 2Rule logóban szereplő grafikát egy szerb grafikustól lopta el a cég, illetve Nigériában már létezik ezen a néven ruhamárka. 

Képtelenebbnél képtelenebb állításokkal találkoztunk azért, mert Mészáros Lőrinc cége a többségi tulajdonosa közösen alapított társaságunknak 
– mondta Kővári Ágnes, aki csaknem egy évtizede hivatásszerűen foglalkozik a magyar csapatsportolók ruházati ellátásával, csaknem nyolcszáz csapatot szolgált ki eddig.

Vázolta: tapasztalatai alapján elmondható, hogy a hazai sportvilág évek óta milliárdokat fizet a nagy külföldi sportszergyártó cégeknek például Németországba, Dániába, az USA-ba, magyar ruházati ipar híján ugyanis a nemzetközi márkák nyernek hasznot erről a területről.

Mint mondta, egy magyar tulajdonú márka szakmai elképzeléseivel, konkrét üzleti tervvel kereste meg Mészáros Lőrincet, akit pénzügyi befektetőként leginkább a termékfejlesztéssel járó új feladatok munkahelyteremtő hatása, illetve hosszú távon a hazai ruházati és textilipar feltámasztásának lehetősége győzött meg. Így a Magyar Sportmárka Zrt.-t 51 százalékban a Talentis Group Zrt. alapította.

Nem csupán egy új márkát, illetve ahhoz kapcsolódva új sportruhákat szeretnénk alkotni, nem titkolt szándékunk, hogy a magyar könnyűipar e területen keresztül is új lehetőséghez jusson: varrodák, gyártósorok alakuljanak, új munkahelyek jöjjenek létre. Mészáros Lőrinc elsőként látta meg ebben a fantáziát. A részvénytársaságnál viszont szigorú elszámolású, szoros költségvetéssel dolgozunk, minden fázisát ellenőrzik a befektetésnek 
– szögezte le a vezérigazgató.

Kitért rá, manipulatív és rosszindulatú, ráadásul a magánélet szentségét is sérti az az állítás a sajtó részéről, hogy az üzleti vállalkozást Szélesi Zoltánnal való kapcsolata alapozta meg.

Ő két éve nem része az életünknek, a céghez és a márkához semmi köze nincsen. Egyedülálló édesanyaként a munkám iránti elhivatottság és az értékteremtés motivál a 2rule létrehozásában, amihez befektetőt kerestem 
– jelentette ki Kővári Ágnes.

Az előre bebiztosított üzlet vádja kapcsán azt is megjegyezte, bár nagy örömükre szolgálna, ha a labdarúgó-szövetség kétmilliárd forintos, hivatalos mezekre vonatkozó pályázatát a cégük teljesíthetné, a féléves vállalkozás azonban még sokáig nem lesz abban a helyzetben, hogy egy ekkora megbízást jelentő pályázaton egyáltalán elinduljon.

Még csak a tervezési fázisban vagyunk, folynak a mintázások, a termékek tesztelései, tizenkét fős szakembergárda – közöttük ruhaipari tervező, grafikus, modellező, marketinges 
– dolgozik az előkészületeken. 

A tervek szerint szakaszosan lépünk majd piacra: első körben a csapatsportruházat területén, később az utcai viseletben és a különböző kiegészítőknél is saját kínálattal állunk elő. Több logó is készül a 2Rule márkához, ezekből nyújtottunk be néhányat a hivatalhoz, de a védjegyoltalomra vonatkozó eljárás még csak egy része a folyamatnak, a végleges jelkép is majd talán több mint két hónap múlva mutatkozik be – közölte a Magyar Sportmárka Zrt. vezetője.

A plágiumvádak kapcsán elmondta, nem engedélyezte volna a hivatal a logó ábrás levédését, ha annak képi megjelenítésével vagy a márkanévvel bármiféle probléma volna. A 444.hu portál azon vádjára, miszerint Nigériában már létezik a 2Rule márka a ruházati pia­con, leszögezte: évekkel ezelőtt megszűnt az említett vállalkozás, hat éve semmilyen forgalmat nem bonyolítanak az afrikai országban, nemzetközi értékesítést pedig soha nem folytattak.

Az sem igaz, hogy egy szerb grafikus munkáját másoltuk le, ha bárki rákeres bármelyik képügynökségnél erre a motívumra, több száz hasonló változatot találhat, ráadásul ezek a képek különböző felhasználási területre, illetve joggal is megvásárolhatók. Nincs olyan logó a világon, amihez hasonlót ne tervezett volna már meg valaki 
– mondta.

Kiemelte: semmi mást nem tesznek, mint amit az összes többi nemzet tesz körülöttünk.

A lengyelek, franciák évek óta saját márkát menedzselnek a sportban, illetve például az olaszoknál, a németeknél, a szerbeknél, az ukránoknál, a hollandoknál is nemzeti termékekben lépnek pályára a válogatott sportolók. Célunk, hogy új munkahelyeket teremtsünk ezen a területen, és hazai körben tudjuk megoldani a termékgyártást. Együttműködés alakul ki például a rakamazi cipőgyártókkal, aminek lényege, hogy munkát biztosítsunk számukra, illetve a saját termékeink előállítása megvalósuljon. Hazánkban húsz éve nincs textilgyártás, hosszabb távon legalább egy újrahasznosító folyamatot szeretnénk ezen a téren is megvalósítani. Jelenleg három varroda bérmunkában dolgozik nekünk Kecskeméten, Gombán, Jászberényben, és a befektetővel közös szándékunk a hazai könnyűipar bizonyos szintű újjáélesztése 
– összegezte a vezérigazgató.

Magyar Idők
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ