Az autón az egyik legszembetűnőbb változás természetesen a Glória, mely védőkeret idéntől minden egyes autón kötelezően megjelenik. A Halo a versenyzők fejét hivatott védelmezni, de a legújabb hírek szerint a mérnököket egészen megizzasztotta az applikálásuk.
Ami a Williams versenyzői felállását illeti, Lance Stroll maradt, a csapat az idéntől véglegesen nyugdíjba vonuló Felipe Massa helyére viszont az orosz Szergej Szirotkint ültette, a kispadra pedig azt Robert Kubicát, aki sokáig esélyes volt a versenyzői posztra.
Az autóról a tavaly ilyenkor a Mercedestől a Williamszhez érkező Paddy Lowe technikai igazgató elmondta, az FW41-es nem a tavalyi másolata:
„Az F1-es autók valamelyest hasonlítanak az elődjükre, de az új konstrukciónk számos tekintetben szakított a hagyományokkal. Az általunk újonnan választott filozófia a tervezők és aerodinamikusaink új hozzáállását tükrözik, amitől jobb teljesítményt várunk”
- mondta Lowe.
Az FW41 az első barcelonai tesztnapon, február 26-én gurul pályára.