Cover
Sport
Michelisz Norbert bejelentette: Hyundai pilótaként folytatja
2018-01-3010:34
A Hyundai Motorsport és a BRC istálló bejelentette, hogy Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini lesz a két pilótájuk a WTCR 2018-as szezonjában. 
A pletykák már a hétvégén elindultak Norbi márkaváltásáról, és a mai bejelentéssel a csapat pontot tett a találgatásokra. Egyértelműen a  WTCR egyik bajnokesélyese a koreai-magyar-olasz formáció, az autó és a pilóták is a legerősebbek közé tartoznak a mezőnyben.

Tavaly februárban hozta nyilvánosságra a Hyundai, hogy TCR autót építenek. “Nagyon fontos lépés ez számunkra, ez az első projektünk a pályaversenyzésben.” – mondta akkor Michel Nandant a Hyundai Motorsport első embere. “A TCR sorozat nagyon sikeres, és szerte a világon egyre több ilyen bajnokság indul. Az, hogy a Hyundai saját konstrukcióval képviselteti magát ezekben a sorozatokban, a WRC és az R5 projekttel együtt nagyon jó promóciós lehetőség a gyárnak.” Az utolsó mondatra érdemes odafigyelni, hiszena fejlesztés Alzenauban zajlott, egy fedél alatt a ralis projektekkel. Nem lehet nem észrevenni a párhuzamot a Citroen WTCC projektjével, ahol szintén a ralis alapok jelentették a siker egyik kulcsát. Gyorsan tanulnak a koreaiak… A biztonság kedvéért leigazolták Andrea Adamót, aki épp a JAS egyik kulcsembere volt, mellé pedig Gabriele Tarquinit fejlesztőpilótának. 

Kilométerek ezreit tesztelték, aztán a fejlesztés Misanóban folytatódott, ahol a 24 órás versenyen nem csak a megbízhatóságot tesztelhették, hanem azt is, hogy hogyan reagál az autó a körülmények változására. Végül elindultak a Nürburgringen is.

A Hyundai éles bemutatkozása remekül sikerült, a 2017-es kínai TCR International versenyen előbb Gabriele Tarquini fölényesen megnyerte az első futamot, majd 40 kilogramm ballaszttal és 95%-ra csökkentett teljesítményű motorral Alain Menu és Tarquini a rajtrács végéről a 4. és 6. pozícióig jutott. Ezt követően a TCR Europe Trophyn az Adria Racewayen Tarquini egy pole pozíciót, egy második, és egy első helyet szerzett. Itt ismét adódik egy érdekes összehasonlítási lehetőség. A Hyundai a fejlesztés során utazott el egy 24 órás versenyre, és ott meg is tettek 431 kört, valamint jobb köridőket futottak, mint a Seat, a Honda és az Audi, aztán a tapasztalatok birtokában folytatták az autó építését. Ellenben a JAS motorsport (na jó egy brit csapattal..) a kész Honda Civic-kel versenyzett a Dubai 24 óráson. Ők sem értek célba, de a megszerzett tapasztalatokat már nem volt idejük felhasználni, hiszen javában folyik az autók gyártása. 

Az eddigi eredmények azonban mit sem számítanak a BOP tesztig, mert akkor dől el, hogy melyik márka mennyi ballaszttal versenyez majd a bajnokságban. A tesztet az FIA felügyeli, így talán nehezebb lesz bevetni azokat az apró trükköket, amit tavaly láttunk.

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért váltott Michelisz Norbert, és hogy jó döntés volt e a Hondát Hyundaira cserélni. A koreaiak elkötelezettségét, és a projekt átgondoltságát tekintve, mi úgy gondoljuk jó döntést hozott Norbi. Az egyértelműnek látszik, hogy a Volkswagen csoport autói mellett a Hyundai mögött van a legerősebb gyári támogatás, miközben a japánok a szokásos határozatlansággal állnak a WTCR projekt mögött. Egészen biztosak vagyunk abban, hogy Michelisz Norbi alaposan átgondolta a döntését, és sok olyan tényezőt is mérlegelt, amit a két gyártóval folytatott tárgyalások során ismert meg, és a nyilvánosság ezeket nem láthatja. 


“Az elmúlt két év pályafutásom szakmailag legizgalmasabb időszaka volt, amelyben sokat fejlődtem, de úgy éreztem, hogy szükségem van az új kihívásra.” -írta a versenyző a blogjában.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy az autósport világában nem szokatlan egy márkaváltás, és ha Norbi most jól teljesít, azzal tovább növelheti az amúgy is magas reputációját a nemzetközi motorsport világban, ami akár egy későbbi DTM szerződés alapja is lehet. A végső választ nyilván csak év végén kapjuk meg, de reméljük, Norbi egy WTCR bajnoki címmel igazolja majd be a döntés helyességét.

Race1.hu
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ