Cover
Belföld
Mától online is intézheti rendőrségi ügyeit
2018-01-0112:56
online ügyintézés, rendőrség, orfk
Január elsejétől a rendőrség biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét hívta fel a figyelmet az újításra az Országos Rendőr-főkapitányság január elsején. A szolgáltatás nem minden esetben vehető igénybe, sürgős esetekben továbbra is a telefonos ügyfélszolgálat nyújt segítséget. 
A rendőrség elektronikusan intézhető ügyeinek felsorolását és az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szabályokat a szolgáltatási szabályzat tartalmazza, amely a rendőrség hivatalos honlapján elérhető az "e-ügyintézéssel kapcsolatos szabályzatok" menüpontban. 

Az elektronikus ügyintézést az e-Papír szolgáltatás segítségével és az ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás segítségével biztosítják - írta a rendőrség, hozzátéve: az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével fogadják a hivatali kapuján, ami biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és a befogadás egyértelmű igazolását. 

Felhívták a figyelmet arra is, hogy a rendőrség az elektronikus ügyintézést a szolgáltatási szabályzatában meghatározott hivatali időben biztosítja. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatás keretében megküldött beadványokat, kérelmeket, bejelentéseket hivatali munkaidőn kívül nem kísérik figyelemmel a rendőri szervek. Ezért, ha valaki azonnali rendőri intézkedést igénylő eseményt jelentene be vagy segélykérése van, azt a nap 24 órájában hívható egységes segélyhívó rendszeren teheti meg, a 112-es telefonszámon - tették hozzá. Közleményük szerint az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdésekben az országos telefonos ügyfélszolgálat nyújt segítséget, a 1818-as számon, míg esetleges panaszról az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél lehet bejelentést tenni - írta a rendőrség. 
 
MTI 

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ