Minden iparágban, így a médiában is fontosnak tartják a magyar nemzeti tulajdon arányának emelkedését – mondta szerdai sajtótájékoztatón Halász János a Fidesz-frakció szóvivője. Megjegyezte, a „Soros-birodalom” dollármilliókat költ különböző médiumok, így például magyar szerkesztőségek befolyásolására, amelyek a migrációt pártoló cikkeket jelentetnek meg. A Fidesz-frakció egyetért a kormánnyal abban, hogy a külföldi tulajdonosoktól minél több médium magyar vállalkozókhoz kerüljön – mondta Halász János frakciószóvivő.
A frakciószóvivő által említett médiamanipuláció évek óta működik világszerte – írja a Magyar Idők. Soros György médiaügynökségeket pénzel, természetesen a „független, szabad sajtó” megvalósítása érdekében, amit kissé egyedi módon értelmez az amerikai tőzsdespekuláns. A filantróp egyik kedvelt módszere, hogy az általa veszélyesnek tartott sajtóorgánumokat nemes egyszerűséggel hazugsággyárnak titulálja, miközben saját mainstream médiabirodalmát előszeretettel aposztrofálja hiteles hírforrásként.
Első nagy port kavart akciójára 2010-ben derült fény, amikor a Fox Newst próbálta a Media Matters ügynökség segítségével lejáratni és hiteltelenné tenni, ehhez pedig egymillió dollárral járult hozzá. A Fox újságírói azonban lerántották a leplet a Soros által finanszírozott Media Mattersről, dacára az ellenük irányuló támadásoknak. A médiaügynökség természetesen sokáig tagadta a spekuláns általi finanszírozást, egészen addig, amíg Soros György egy hirtelen ötlettől vezérelve mégiscsak vállalta a jelentős pénzügyi tuningot.
A Media Matters és Soros kapcsolata azóta is kiváló, ők dolgozták ki azt a 2017–2020 közötti időszakra vonatkozó stratégiát is, amellyel terveik szerint megbuktatják Trumpot az online és a közösségi média segítségével. Tanulmányukból az is kiderül, hogy a lejáratáson, hamis hírek gyártásán kívül igen fontosak a YouTube-on rendszeresen közzétett videóüzenetek – írja a cikk szerzője, Jurák Kata.
A mintegy 20 ezer órányi anyagban arra hívják fel a figyelmet, hogy mennyire kártékony a Trump-féle politika, és meg akarják győzni a közvéleményt arról, hogy a Soros által vizionált társadalom menti meg a világot a biztos pusztulástól. Ennek érdekében nem csupán a szokásos platformokon kommunikálnak, a CNN, a Washington Post, a Politico vagy éppen a New York Times mellett a Facebookon és a Google-on is „progresszív” hírözönnel árasztják el a világhálót.
Természetesen nem feledkeznek el kiszűrni a hamis híreket, a németországi Facebook-felhasználók posztjait például már a Soros által pénzelt alkalmazottak monitorozzák és törlik le, ha azokat gyűlöletkeltőnek titulálják, de azt sem tolerálják túlságosan, ha valaki Angela Merkel kancellár politikája ellen emeli fel hangját.
A bejelentések ellenőrzését egyébként nem is a Facebook végzi, hanem egy Soros György által támogatott szervezet, az International Fact-Checking Network (IFCN). A Media Matters tervei szerint a közeljövőben a Twitter-felhasználók befolyásolására is jobban koncentrálnak majd, és komoly pénzt fordítanak arra is, hogy meg tudják változtatni a Facebook algoritmusát.
A cég szerint nem szabad elfeledkezni a „megfelelő” újságírók pénzügyi segítéséről sem, érvelésük szerint ugyanis ez volt az egyik leghatékonyabb módszer a közvélemény befolyásolására az elmúlt években. A tanulmányból kiderül az is, hogy a 2017 és 2020 közötti időszakban 65 millió felhasználó elérését célozzák meg, amire milliárdokat költenek Soros büdzséjéből – olvasható a Magyar Időkben.
Magyar Idők